Κυριακή 10 Μαρτίου 2013

Ιωάννης Καποδίστριας: Η διακυβέρνηση ενός χάους (ελληνικό ντοκιμαντέρ "1821")...

Ακόμα ένα ντοκιμαντέρ για τη ζωή και το έργο του Καποδίστρια, από τον ερχομό του στο Ναύπλιο και έπειτα. Δείτε την κατάσταση που επικρατούσε όταν έφτασε ο Κυβερνήτης. Ούτε ο ίδιος δεν πίστευε την άθλια εικόνα την οποία αντίκριζε. Περιέγραψε την κατάσταση που αντίκρισε όταν έφτασε στην Αίγινα:

«...Είδα πολλά εις την ζωήν μου, αλλά σαν το θέαμα όταν έφθασα εδώ εις την Αίγινα, δεν είδα τι παρόμοιο ποτέ, και άλλος να μην το ειδεί ..."Ζήτω ο Κυβερνήτης, ο σωτήρας μας, ο ελευθερωτής μας", εφώναζαν γυναίκες αναμαλλιάρες, άνδρες με λαβωματιές πολέμου, ορφανά γδυτά, κατεβασμένα από τες σπηλιές. Δεν ήταν το συναπάντημά μου φωνή χαράς, αλλά θρήνος: Η γη εβρέχετο από δάκρυα, εβρέχετο η μερτιά και η δάφνη του στολισμένου δρόμου από το γιαλό εις την Εκκλησία. Ανατρίχιαζα, μου έτρεμαν τα γόνατα, η φωνή του λαού έσχιζε την καρδιά μου. Μαυροφορεμένες, γέροντες, μου εζητούσαν να αναστήσω τους αποθαμένους τους, μανάδες μου έδειχναν εις το βυζί τα παιδιά τους, και μου έλεγαν να τα ζήσω και ότι δεν τους απέμειναν παρά εκείνα και εγώ...»

Κι αυτά ήταν μόνο η αρχή των όσων θα διεπίστωνε ότι συνέβαιναν...

Δείτε όλη την πορεία των χρόνων διακυβέρνησης του πρώτου Ηγέτη του σύγχρονου ελληνικού κράτους, καθώς και το τραγικό του τέλος, μέσα από ένα απόσπασμα (21 λεπτά περίπου) της σειράς ντοκιμαντέρ "1821" από την τηλεόραση του ΣΚΑΪ...